Vinnare 2014

Guldvargen-galan är över för den här gången. Här är årets alla vinnare:

IMG_9822

Guldvargen. Svenska kyrkan Karlstad – Finns Gud? Bulldozer.
En kampanj som träffar både hjärta, hjärna och mage. Med starka bilder och copy lyckas man få betraktaren att stanna upp, fundera och ifrågasätta sitt eget beteende. Och öppna porten till någon som är villig att lyssna på funderingarna. Guldvargenvinnare är Svenska kyrkan Karlstad och Bulldozer.

O2C. Svenska kyrkan Karlstad – Finns Gud? Bulldozer.
Det är modigt att ifrågasätta sig själv. Att ifrågasätta gamla uppfattningar. Mod krävs också för att göra kommunikation som sticker ut och som vill förändra bilden av avsändaren. Mod är något som vinnaren i kategorin O2C verkar ha gott om. Vinnare i kategorin O2C är Svenska kyrkan Karlstad och Bulldozer.

IMG_9405

B2B. Löfbergs – brygg en bättre värld. Volontaire.
Att ta ansvar för både människor och miljö. Och att låta ansvaret spilla över på kunderna som i sin tur får visa för sina kunder att även de tar ansvar – svårare än så behöver det inte vara att kopp för kopp brygga en bättre värld. Vinnare i kategorin B2B är Löfbergs och Volontaire.

IMG_9516

B2C. Folktandvården – Säkra smajlet. Bulldozer.
Genom en snabb, visuell och tydlig idé, som fungerar i alla kanaler, har man fått en svårflirtad målgrupp att agera. En imponerande och effektiv lösning. Vinnare i kategorin B2C är Folktandvården och Bulldozer.

IMG_9550

Utlänska. Friends – Friends Art Gallery. Ord & Bild.
En stark lösning som synliggjorde avsändaren på ett oväntat men relevant sätt. Bevisar att ett ord kan göra stor skillnad. Och har man en historia som folk är villiga att köa för, då är det inte konstigt att den får vingar även utanför festivalområdet. Vinnare i kategorin Ulänska är Friends och Ord & Bild.

IMG_9593

Design. Häll – designkoncept. Ord & Bild.
Design som vågar. Design som genomsyrar hela verksamheten. Lustfylld och genomarbetad, varje detalj räknas. Den röda tråden följer med hela vägen från lanseringskampanj till det undertecknade kontraktet. Vinnare i kategorin Design är Häll och Ord & Bild.

IMG_9702

Mobil. Colorama – ”åkt-i-onödan-rabatt”. Spenat.
En rak och väl genomförd idé som bjuder mottagaren på ett leende. Att hamna ute i spenaten, helt i onödan blev nu lite trevligare. Vinnare i kategorin mobil är Colorama och Spenat.

Kommentera