22 mars, 2023

Föreläsning med Håkan Bodman

Den 25 Maj kl 17:00 kommer Håkan Bodman "Byrådoktorn" till oss i Karlstad för att föreläsa om hur man gör för att producera mer av sin marknadsföring internt istället för att gå till en extern byrå. Vi avslutar föreläsningen med en AW och firar in sommaren tillsammans på Olssons Bazaar där också föreläsningen hålls.

Håkan Bodman sittandes lendes mot kameran
25 maj

Hoppas vi ses där!

Scrolla längre ned på sidan för att anmäla sig till eventet

Hur gör man för att producera mer av sin marknadsföring själv istället för att gå till en extern byrå? Håkan Bodman ”Byrådoktorn” vet! 

Den 25 Maj kl 17:00 kommer Håkan Bodman ”Byrådoktorn” till oss i Karlstad för att föreläsa om hur man gör för att producera mer av sin marknadsföring internt istället för att gå till en extern byrå. Vi avslutar föreläsningen med en AW och firar in sommaren tillsammans på Olssons Bazaar där också föreläsningen hålls. 

Eventet kostar 50kr för medlemmar och studenter och 150kr för icke medlemmar. Betalning sker i dörren.

Fler och fler över hela världen väljer att ta fram marknadsförings- och kommunikationsrelaterat innehåll och material själva internt. Det är den digitala tekniken och med hur vi som både konsumenter och i vårt arbete söker och tar till oss information, som möjliggör och driver på denna globala utveckling. En del företag har stora avdelningar för detta som man kallar för sin inhousebyrå, andra har det mer som en integrerad del av det som marknads- eller kommunikationsavdelningen gör.

Men oavsett hur många man är eller vad man kallar det, behöver man ha rätt processer och verktyg för att detta ska bli en lönsammare och effektivare lösning än att gå till en extern byrå.

Av Håkan Bodman får du höra om vad man behöver tänka om man från början vill bygga upp detta internt eller hur man gör för att den funktion man redan har för detta, ska växa och utvecklas vidare med att kunna göra ännu mer ännu effektivare och även mer kreativt.

Håkan Bodman är managementkonsult på Inhouse AB och har bl a specialiserat sig på att hjälpa marknads- och kommunikationsavdelningar med att starta upp eller utveckla befintlig inhousebyråverksamhet.

Han leder det svenska nätverket för inhousechefer och ansvar för InhouseBarometern – den årliga kartläggningen av den svenska inhousebyråbranschen. Håkan är även verksam som examinator vid IHM Business School och som föreläsare på Berghs School of Communication. I höstas kom han ut med den första managementboken på marknaden inom detta område.

Eventet kostar 50kr för medlemmar och studenter och 150kr för icke medlemmar.

Artikel från Resumé med Håkan Bodman: https://www.resume.se/marknadsforing/strategi/vanliga-felet-som-satter-kappar-i-hjulen-for-kvalitet-och-effektivitet-pa-inhouseavdelningen/

Håll ögonen öppna, det kommer att komma flera event i år, dom hittar ni här http://www.marknadsforeningen.nu/event/