Bedömningen av bidragen är i full gång, och nu är det dags att presentera de som har den viktiga uppgiften att utse årets vinnare – vår fantastiska jury!

Andreas Lindén
Grafisk formgivare, varumärkesdesigner och medgrundare till kommunikationsbyrån Relativt.
På Linkedin har han byggt sitt personliga varumärke under namnet Brand Guy, där han varje vecka postar rosa karuseller om logotyper och varumärken för att uppmuntra människor utanför branschen att se och förstå grafisk formgivning i sin vardag. Han är en skicklig storyteller och väver in berättarhantverket i sina varumärkesuppdrag på ett fyndigt och lättförståeligt sätt. På så vis gör han inte bara snygga logotyper utan får dem också att berätta en bra historia. Det som gör att logotypen koms ihåg av mottagaren.

Björn Kallin
Grundare och VD på Vju.
Vju är en byrå i Uppsala som kombinerar strategi, design och digital marknadsföring för att hjälpa varumärken växa med både hjärta och hjärna. Han tror på kommunikation som bottnar i affären och drivs affärsmässigt, inte bara för att synas – utan för att faktiskt göra skillnad. Med över 20 års erfarenhet av marknadsföring har han hunnit jobba med allt från varumärkesplattformar till pixelperfekta kampanjer och digitala helhetslösningar.På Guld-M 2025 utsågs Vju till Årets byrå, med motiveringen att deras lekfulla och nytänkande arbetssätt – i kombination med en designnivå i internationell klass – får människor att vilja upptäcka nya platser, universum och öler. Det tyckte Björn var en rätt fin bekräftelse på ett starkt år och ett ännu starkare team.
I år sitter han i juryn för Guldvargen – för att inspireras, utmanas och få kliva in i andras universum för en stund.

Emma Wolk
CMO på Klang.ai och skapare av det populära nyhetsbrevet Wolk Words.
Emma brinner för att utforska de mest kreativa och banbrytande idéerna inom marknadsföring och kommunikation. I år är hon en värdefull del av juryn för Guldvargen, där hon ser fram emot att hylla Värmlands mest briljanta marknadsinsatser.

Filip Lööv
Kommunikatör på Svenska Friidrottsförbundet.
En driven kommunikatör med ett brett perspektiv. Till vardags jobbar Filip som kommunikatör på Svenska Friidrottsförbundet, där han har huvudansvaret för den visuella kommunikationen och sociala medier. I sin mångsidiga roll spänner hans expertis över allt från engagerande grafisk design till att leda pressarbetet under OS.
I år är han en värdefull del av juryn för Guldvargen, där han ser fram emot att upptäcka och premiera Värmlands vassaste kommunikationslösningar.

Kicki Porath
Mer känd som Fräulein Design.
Nu är det dags att presentera en sann designvirtuos. Med titlarna Kreatör & Designkonsult i bagaget, är Kicki mästare på att slipa fram och förvalta starka visuella identiteter som verkligen sätter varumärken i rörelse. Hon är en grafisk formgivare och visuell inspiratör med hela 30 års erfarenhet inom branding, visuell kommunikation och motion design! Imponerande, eller hur?
I år är hon en oerhört värdefull del av juryn för Guldvargen, där hennes skarpa öga för design och visuella lösningar kommer att vara guld värt i bedömningen av bidragen från Värmland.

Åsa Plahn
Varumärkesstrateg.
Åsa är en vass varumärkesstrateg med ett djupt engagemang för hållbarhet. Med över 20 års erfarenhet som både kreatör och strateg inom kommunikation, besitter hon en unik expertis i att hjälpa företag och organisationer att integrera hållbar transformation i själva kärnan av sin verksamhet. Hon är även en fena på att navigera i transparent och väl underbyggd hållbarhetskommunikation! Imponerande bakgrund, eller hur?
Hennes mångfacetterade resa inkluderar att vara medgrundare av det uppskattade varumärket Sjö&Hav Swedish Outdoor Care, ha haft rollen som Global Brand Manager på Husqvarna Group samt att dela med sig av sin kunskap som lärare på Berghs School of Communication.
Vi är otroligt stolta och glada att välkomna Åsa till Guldvargen-juryn! Hennes strategiska insikter och fokus på hållbarhet kommer att ge ett ovärderligt perspektiv i bedömningen av årets bidrag.