Årets jury

Marknadsföreningen i Värmland är glada att kunna presentera en både kompetent och meriterad jury som ska utse Värmlands bästa marknadsföringsinsatser 2014.

LINUS ÖSTHOLM
Linus Östholm är copywriter på DDB Stockholm, kommer ursprungligen från Karlstad och började sin reklamkarriär på Spenat. Linus har bland annat jobbat med kunder som Rädda barnen, Scan, Telia, Volkswagen, Försvarsmakten och IFL Handelshögskolan. Han är flerfaldigt belönad i både internationella och nationella reklamtävlingar, bland annat med dubbla guldägg för Försvarsmakten.

JESSICA OLANDER
Jessica Olander är AD/illustratör på den nystartade byrån Friend of mine. Hon har en bakgrund från flera digitala byråer bl.a. Söderhavet, Tewonder och Starring. Jessica har jobbat med bl.a. Rikspolisstyrelsen, Riksgälden, Nordiska Kompaniet, Saltkråkan och Fastighetsbyrån. Hon har även varit med och grundat kreatörsnätverket She Creatives of Sweden.

JOAKIM JANSSON
Joakim Jansson är en entreprenör och rådgivare som bland annat är styrelseordförande i digitala produktionsbyrån Sticky Beat AB, årets företag i Värmland 2010, som precis som Joakim har sin börd från Torsby. Joakim har tidigare varit VD på Spray och Aller Edge och har som rådgivare jobbat mycket med mediebolag som SBS, MTG, Schibsted och Aller och hjälpt dessa i deras digitala förändringsresor.

Anmäl dig till galan.