30 mars, 2024

Årets jury

Är du nyfiken på vilka som bedömer bidragen till Guldvargen? Årets jury består av sex personer och är handplockade från hela landet. De har olika kompetenser för att ge en mångsidig bedömning.

Vem får inte sitta i juryn?
För objektiv bedömning får inte branschkollegor från Värmland, personer utan relevant kompetens eller medlemmar i Marknadsföreningen Värmlands styrelse delta i juryarbetet.

Hur bedömer de?
Här kan du läsa mer om bedömningskriterierna.

Här nedan följer en presentation av samtliga jurymedlemmar.

Anna Jadvi
Driver Annas Motion Club

Hej Anna! Vad gör du om dagarna? Jag är grafisk formgivare och motion designer i grunden och som animationscoach hjälper jag kreatörer och kommunikatörer att framtidssäkra sig med rörliga skills. Min mission är att förenkla lärandet inom motion design-fältet och göra det tillgängligt för alla som vill förverkliga sina animerade drömmar. Att delta i juryn för Guldvargen 2024 känns både viktigt och otroligt spännande. Genom mitt engagemang i Guldvargen så ser jag fram emot att dela med mig av min passion och expertis. Och att bli inspirerad av alla kreativa bidrag samtidigt som jag är en del av en process som uppmuntrar både kreativitet och innovation!

Marcel

Marcel Jehrlander
Grundare av PR-byrån MJ Relations

Hej Marcel! Berätta vad du arbetar med. Jag grundade PR-byrån MJ Relations och har gedigen erfarenhet inom skönhetsindustrin. Med en tydlig vision identifierade jag ett marknadsgap och startade byrån för att erbjuda strategisk PR, evenemang, influencer marketing och content för skönhets- och livsstilsvarumärken. Idag bedriver byrån sin verksamhet i hjärtat av Stockholm på Östermalm och har kunder som Olaplex, Ardell, Headbrands, Amika, Mavala, Collistar med flera.

Ann-Christin

Ann-Christin Berndtsson
Grafisk designer och produktutvecklare

Hej Ann-Christin! Vad arbetar du med? Driver egen firma sedan många år tillbaka och har oftast en drös med mer eller mindre kreativa sidoprojekt som att ta fram egna smycken och fuskar som fotograf. Avgudar underfundig copy, älskar färg lika mycket som jag älskar gråskala. Anser att allt blir liiite lite bättre med en perfekt font. Keep it simple och more is more!

Mathilda

Mathilda Gälsing
Art Director och grafisk formgivare hos Djurens Rätt

Hej Mathilda! Berätta vad du arbetar med. Jag jobbar som art director och grafisk formgivare hos Djurens Rätt. Där ansvarar jag för framtagande av grafiskt material och grafiska koncept. Det bästa med mitt jobb är att jag får kombinera formgivning med min hjärtefråga; att alla djur ska ha det bra.

Fredrik

Fredrik Halling
Driver eget företag inom grafisk design, illustration och animation

Hej Fredrik! Vad arbetar du med?Jag har jobbat med grafisk design och illustration sedan mitten av 90-talet. Efter att ha jobbat som AD på olika marknadsavdelningar inom industrisektorn i 15 år så valde jag att starta eget våren 2023. Det bästa med att frilansa är den stora variationen på uppdragen, allt från illustration och layout till foto och animation.

Andreas Lindén
Grafisk formgivare

Hej Andreas! Berätta vad du gör om dagarna. Jag arbetar som grafisk formgivare inriktad på varumärke och grafiska identiteter. De senaste åren har jag under namnet “Brand Guy” postat om grafisk design på Linkedin, för att uppmuntra människor utanför design-communityt att se och förstå grafisk formgivning i sin vardag.