3 januari, 2019

Guldvargen 2019

Nu är inlämningen för Guldvargen 2019 i full gång!

Guldvargen 2019 består av 5 olika kategorier, Guldvargen (Best in show) och Marknadsföreningens Hederspris.

Juryn har möjlighet att dela ut guld, silver, brons i varje kategori.

Juryn väljer hur många bidrag som nomineras i varje kategori. Minsta antal nomineringar i en kategori är tre, uppåt finns ingen övre gräns. Om juryn anser det lämpligt kan de flytta bidrag från en kategori till en annan.

Vem kan tävla?

Alla tävlingsbidrag måste vara gjorda för en värmländsk uppdragsgivare eller av en värmländsk byrå/producent (eller båda delarna). För att kunna tävla så måste en vara medlem i Marknadsföreningen.

Uppdragsgivare
En värmländsk uppdragsgivare kan tävla med bidrag:
– gjorda av en värmländsk byrå/producent
– gjorda av en icke värmländsk byrå/producent
– gjorda inhouse

Byrå/producent
En värmländsk byrå/producent kan tävla med bidrag:
– gjorda för en värmländsk uppdragsgivare
– gjorda för en icke värmländsk uppdragsgivare (både nationella och internationella).

(I de fall flera byråer/producenter varit inblandade i ett jobb får endast den huvudansvariga byrån/producentet tävla).

Årets bidrag ska ha varit publicerade mellan 1 januari 2018 och 31 januari 2019. En kan heller inte bidra med samma bidrag som tävlat i Guldvargen tidigare.

Anmälningar kan skickas in mellan den 1/1 – 10/2-19.

Frågor och funderingar angående tävlingen skickas till: kristoffer.ljung@nullhappyrepublic.se.

Juryns bedömningskriterier kategori för kategori

Årets Samhäll, Innovation, Rörligt/Ljud, Annons/Singel, Kampanj:
Kreativ höjd 50%, strategi 25%, hantverk 25%.

Årets Design:
Hantverk 50%, Strategi 25%, Kreativ höjd 25%.