Guldvargen 2020

Marknadsföreningens styrelse vill tacka involverade och gäster till en magisk kväll där alla deltog digitalt från sina kontor runt om i länet!
Ett strålande jobb från våra konferencierer Oskar Nyström och Christopher Grahn som sände live från JK Ljud och Ljus med hjälp av producent David Runqvist, bildtekniker Pigga produktioner, flygande reporter Maja Hedin och animationer och film från Marytale Filmbyrå.

Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser. Bakom priset står Marknadsföreningen i Värmland.

Årets Annons

Sätt färg på Värmland - Bulldozer

Juryns motivering: Med charm och värme tar detta bidrag tillfället, och dagen, i akt för att lyfta varumärkets starkaste igenkänningsfaktorer och samtidigt sätta ett leende på mottagarens läppar.

Årets Annons

Årets Audio

Lovkryssning - Ord & Bild

Juryns motivering: Årets audio lyckas på ett charmigt och lekfullt vis både informera och skapa intresse hos lyssnaren med en väl genomtänkt ljudbild och rolig copy!

Årets Audio

Årets digitala

Snarkrabatten - Ord & Bild

Juryns motivering: Vinnare av Årets digitala har på ett smart och skämtsamt sätt använt insiktsarbetet för att göra målgruppen uppmärksam på sina trötta vanor, samtidigt som man ger en tydlig knuff för att förändra dem. Roligt, snyggt och interaktivt.

Årets digitala

Årets Förpacknings-
design

Julklappspappret - Ord & Bild

Juryns motivering: Årets förpackning går till ett bidrag som på ett kreativt och generöst sätt lyckats förpacka och förmedla både värme, omtanke. Men också möjliggjort detsamma för mottagaren, att kunna paketera, slå in och sprida glädjen vidare.

Årets Förpacknings-<br>design

Årets Kampanj

Fars dag fotografiska - Ord & Bild

Juryns motivering: Med hög igenkänningsfaktor, ett stilrent utförande och glimten i ögat har årets kampanj tagit design ett steg längre för en upplevelse som även löser ett återkommande dilemma. En win-win för alla parter!

Årets Kampanj

Årets Rörliga

Not cool - Advant

Med starkt innehåll och relevant utförande har vinnaren på ett effektfullt sätt med målgruppens språk lyckats beröra tittaren och generera känslor som hänger kvar långt efter.

Årets Rörliga

Årets Varumärke/Identitet

Finnskogen – Världen till världsarv - Bigtail

Juryns motivering: Årets identitet har ett starkt visuellt uttryck, där det inte går att ta miste på avsändare. Med genomtänkta detaljer som sticker ut, lyckas de samtidigt smälta in, kamouflera sig och blir ett med naturen. Inget går till spillo för vinnaren.

Årets Varumärke/Identitet

Årets Valp

Mirja Olsen

Vinnaren av Årets valp tilldelas en person som skapar med känsla, finess och hög hantverksnivå. Fortsätt med det du gör, för det är en konst. Vi ser fram emot när du tar ditt nästa skär. Lycka till i framtiden – Mirja Olsen.

Årets Valp

Guldvargen

Wermlands Mejeris samlade kommunikation - Bulldozer

De starkast lysande stjärnorna på varumärkeshimlen i dessa dagar är de som har ett starkt ID – både i form och tonalitet – och lyckas få ut det i alla kontaktytor. Det är något som Årets varg verkligen lyckats med. Hatten av för denna konsekventa kommunikation, genomarbetad in i minsta facebookpost. Vinnare är: Wermlands mejeris samlade kommunikation! Wermlands mejeri och Bulldozer