Frågor och svar

Här en en samling av frågetecken följ av svar gällande Guldvargen.

Vem kan tävla?

Alla tävlingsbidrag måste vara gjorda för en värmländsk uppdragsgivare eller av en värmländsk byrå/producent (eller båda delarna). För att kunna tävla så måste en vara medlem i Marknadsföreningen.

Uppdragsgivare

En värmländsk uppdragsgivare kan tävla med bidrag:
– gjorda av en värmländsk byrå/producent
– gjorda av en icke värmländsk byrå/producent
– gjorda inhouse

Byrå/producent

En värmländsk byrå/producent kan tävla med bidrag:
– gjorda för en värmländsk uppdragsgivare
– gjorda för en icke värmländsk uppdragsgivare (både nationella och internationella).

(I de fall flera byråer/producenter varit inblandade i ett jobb får endast den huvudansvariga byrån/producentet tävla).

Uppmaning: använd video

Vi ser gärna att de flesta bidrag har en bidragsfilm kopplad till sitt bidrag för att göra juryns jobb smidigare och att få fram bidragets kärna bättre.

När ska bidragen ha varit publicerade?

Årets bidrag ska ha varit publicerade mellan 1 januari 2018 och 31 januari 2019.

En kan heller inte bidra med samma bidrag som tävlat i Guldvargen tidigare. Anmälningar kan skickas in mellan den 1/1 – 10/2-19.

När är deadline för att skicka in sitt bidrag?

Anmälningar kan skickas in mellan den 1/1 – 10/2-19.

Vem kan jag kontakta om jag har frågor?

Frågor och funderingar angående tävlingen skickas till: kristoffer.ljung@nullhappyrepublic.se.