Andreas Sundqvist

Andreas arbetar sedan 2017 på Grey Gothenburg och har sedan 2018 rollen som Creative Director & Strategist.

Efter många år på olika universitet och utbildningar avslutade han med en Master of Fine Arts in Design. Från frilansupdrag och konstnärskollektiv tog karriären fart som art director med fokus på digitala medier på Daddy, sedermera CP+B Europe. Med åren fick han rollen av kreativ ledare med fokus på koncept- och varumärkesutveckling, byråutveckling och digital transformation, t ex på Valentin Byhr. Kunderna har varierat, från lokala till, och med en slagsida åt, internationella, i varierade branscher. Några kunder han arbetat med under sin 15 år som reklamarbetare har varit Volvo Cars, Volvo Buses, Volvo Construction equipment, UD Trucks, Saab Automobile, Bihr, Scandinavian Airlines, Telia, Burger King, Bauer Hockey. Han har också jobbat med finanskunder som Collector Bank och fastighetskunder som Castellum och Sverigehuset.

När han inte jobbar är han helst med sina barn och fru, i naturen, i ett tält eller i sitt sommarhus. Får han tid underhåller han sitt intresse för fotografi och musik och han drömmer om att en dag få tid att göra alla de där konstprojekten som lags på hög genom åren.