19 april, 2023

Presentation av Guldvargens jurygrupp 2023

Här finner ni en presentation över Guldvargens jurygrupp 2023

Årets jury för guldvargen 2023

Vad vore Guldvargen utan vår fantastiska Guldvargens jurygrupp som bedömer alla bidragen och väljer ut våra vinnare. Tack för ert gedigna arbete! Här nedan följer en presentation över vilka som suttit i juryn i år.

Joakim Swedlund tittar in i kameran och ler

Joakim Swedlund

Designer, EMV Designbyrå, ICA Gruppen

Som designer på ICA EMV Designbyrå är jag en av de kreativa hjärnorna bakom snygga förpackningar till allt från olivolja till risgrynsgröt. Vi är Sveriges största produktleverantör inom dagligvaruhandeln, vilket gör det till en riktigt häftig arbetsplats. Jag och mitt team skapar allt från enstaka förpackningar till hela sortimentslinjer och ser till att ICAs varumärke lever vidare i vår design.

Hanna Peretz

Producent och Head of Production på ProLounge

Efter 16 år i London där jag jobbade med musikaler, film och TV så är jag nu baserad i Sverige på filmbyrån Prolounge. I min roll leder jag reklamfilm-produktioner hela vägen från idé skapande, genom produktion och slutlig leverans. Vi har ett gäng olika kunder i olika kategorier men jag arbetar främst med filmer för BAUHAUS.

Hanna Peretz kollar in i kameran och ler
Victor Strindemark sitter på en stol och kollar snett framför sig

Victor Strindemark

UX Lead, Sambla Group

Victor heter jag och jobbar som UX Lead på Sambla Group!
Mitt jobb innebär att jag bär ansvaret för allt som rör produktdesign på något vis. Jag ser till att det finns en process för att skapa funktionella produkter, äger och administrera vårt nya designsystem samt jobbar för att vi släpper funktioner som våra användare faktiskt vill ha.
Allt från flowcharts till design tokens, helt underbart!!

Martin Behm

Strateg, Make Thrive

Sedan två år tillbaka driver jag varumärkesbyrån Make Thrive med inriktning på hållbarhet. Genom att nyttja kraften i varumärket ökar vi takten i omställningen och ser till att våra kunder blir mer relevanta och attraktiva.

Fanny Holländer står framför en soffa och ler mot kameran

Fanny Holländer

Art Director, Oh my

Jag jobbar som art director på Oh My, en SchysstTM byrå och kreativ partner som får varumärken att ta fart. Hos oss ryms uppdrag inom design, branding, webb- och digitala lösningar, affärsutveckling, koncept, kampanj och löpande produktion. Jag sysslar främst med idé, koncept och branding.

Tack igen Guldvargens jurygrupp för erat arbete detta år

Följ oss på instagram https://www.instagram.com/marknadsforeningen/

Om du inte är medlem passa på att bli det här http://www.marknadsforeningen.nu/bli-medlem/