Guldvargen 2021

Marknadsföreningens styrelse vill tacka involverade och gäster för en magisk kväll!

Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser. Bakom priset står Marknadsföreningen i Värmland.

Årets Guldvarg

Nude på nätet”, av Sticky Beat och ECPAT Sverige

Juryns motivering: Tävlingens viktigaste pris tilldelas ett bidrag med ett viktigt syfte. Ett bidrag som skapade engagemang, samtal och gav fina resultat. Dessutom paketerat på ett snyggt sätt och hade en storhet som bara en Guldvarg kan ha. Årets viktigaste vinnare, årets Guldvarg, går till ”Nude på nätet”, av Sticky Beat och ECPAT Sverige.

Årets Guldvarg

Årets Annons

Så slår du din tjej, Advant och Länsstyrelsen Värmland

Juryns motivering: Med ett starkt uttryck och smart utförande som lockar till sig målgruppen, har årets vinnare slagit sig till guld i Årets Annons med sitt bidrag. Oskyldigt kontroversiellt väcker de starka känslor och genererar ett engagemang genom att skapa ett behov att läsa vidare. Ett grymt bidrag till ett viktigt ämne!

Årets Annons

Årets Audio

Hemmaklacken, Ord&Bild och Örebro Sportklubb

Juryns motivering: Vinnaren av Årets audio har tagit tillfället i akt och vänt den negativa distansen till sin fördel genom att skapa engagemang med hjälp av en stark ljudbild som väcker alla känslor kring sport och gemenskap. Heja heja!

Årets Audio

Årets Digitala

Julvandring i 3D, Wermland Opera och Tom Eriksson 360°

Juryns motivering: Med en ambitiös produktion och snyggt genomförande fångade detta bidrag juryns intresse. Istället för att ställa in ställde de om och flyttade ett fysiskt event hem till publikens vardagsrum. En interaktiv upplevelse som ger julstämning hela vägen fram till påsk gör att priset för årets digitala går till Wermland Opera!

Årets Digitala

Årets Förpackningsdesign

Lydén Distillery, Goldstorm

Juryns motivering: Utan krusiduller eller onödiga detaljer låter designen produkten tala för sig själv och vara hjälten. Men även tom är Årets förpackning något du väljer att behålla. Med sitt rena, enkla eller ska vi säga übersvenska uttryck (?!) lyder vinnaren – Lydéns distillery!

Årets Förpackningsdesign

Hemmaklacken, Ord&Bild och Örebro Sportklubb

Juryns motivering: Från en kreativ idé med en tydlig målsättning kunde denna kampanj hålla ihop det snyggt på flera kanaler. En enkel lösning som med ett fint angreppssätt lyckades skapa engagemang som gav effekt från mobilen hela vägen till fotbollsplanen.

Årets Rörliga

1956, Ord&Bild och Kombilotteriet

Juryns motivering: När manus, regi och skådespeleri samspelar på bästa möjliga vis så blir resultatet tidlöst. I ett format som sticker ut och tar oss tillbaka, lyckas vinnaren leverera en serie humoristiska filmer som håller över tid. Vinnaren av Årets rörliga går till Kombilotteriet med “1956”.

Årets Rörliga

Gustaf Haffling

Juryns motivering: Med en stark värdegrund, idéhöjd och ett genomförande som håller internationell klass har du visat oss att framtidens kreatörer kan bidra till att förändra världen mot det bättre.

Årets Varumärke/identitet

Ett bibliotek för alla, Advant och Karlstads kommun

Juryns motivering: Årets varumärke/identitet har en solklar koppling till sin verksamhet som dessutom lyckas finna sin egna väg i ett större sammanhang. Med sitt ogenerade och lekfulla uttryck lyckas de på ett unikt sätt nå ut till den breda massan – Ett bibliotek för ALLA.

Årets Varumärke/identitet